mylifeinthestates -

The Saint

Som många av er säkert läste i den "lilla" artikeln om mig och Quincy på familjesidorna i Barometern förra veckan, så kommer Quincys och min vigsel äga rum på en liten bar i New Jersey som heter The Saint. Oj tänker ni nu, det där måste vara en av de lustigaste sakerna jag har hört... Well, jag kan väl hålla med, haha.
 
När Quincy och jag började planera bröllopet trodde vi att det skulle äga rum i början av oktober. Vi planerade en vigsel i en park som vi båda älskar och brukar rymma i väg till när vi vill ha lite tid för oss själva och bara umgås. Super vacker trädgård, miljoner blommer, coola träd, ja, allt man kan tänkta sig. När visumpapperna drog ut på tiden, planerade vi ett november bröllop, dock började vi tveka på om parken fortfarande var ett bra alternativ, med tanke på att det kan vara kallt i november, och även större chans för regn... Nej, parken var nog inte bra. När vi sedan insåg att vi antagligen skulle få flytta bröllopet till januari, var vi såklart väldigt nöjda med det beslutet.

Sååå... vart skulle vi nu ha vår borgliga vigsel? Jo, på baren där vi träffades första gången såklart. Det är där allt förändrades, det är dem ögonblicken på The Saint som har gjort att vi om 4 månader ska gifta oss och äntligen börja vårt liv tillsammans. Ganska konstig idé tyckte vi båda, men vi gillade det. Det var väldigt "oss".

The Saint är en liten bar i New Jersey. Inte den fräshaste direkt, men det är inte så illa. Själva baren i sig är okej, men toalett och backstage är..... well, jag kommer ta med mig en handduk att sitta på så min klänning inte blir smutsig redan innan vigseln. Och toaletten, ehh... ingen över 30 år borde nog gå in där, haha. I alla fall inte nykter.
Det finns inte fönster, så hela rummet kommer vara mörkt men tändas upp med hundratals ljus. Det kommer bli pampigt, litet och väldigt intimt. Jag är helt säker på att det kommer bli en väldigt minnesvärd vigsel, och väldigt otraditionell.
Min familjs reakation var; Gud vilken rolig idé. Debbies (Q's mammas) reaktion var: Malin, har du någonsin varit där inne nykter och verkligen sett hur det ser ut? Hahaha. Men dagen efter när Chris och Debbie like sålda på idén som vi var.... Our mission is to make the place shine! Jag tror att det kommer blir super bra! Vad tror ni?










Kommentarer
Postat av: Tea

Åh, Majsan ;) du anar inte hur mycket jag skulle vilja vara en liten fluga i ditt liv just nu. Det är så spännande, jag vill höra om allt! :D

Saknar dig!

I somras träffade jag en tjej som påminde extremt mycket om dig. Hon hade en helt annan dialekt och hon var mörkhårig, men er utstrålning var precis den samma. Behöver jag säga att jag tyckte väldigt mycket om henne?

<3

Svar: Du är för söt Tea! Saknar dig också, hopas allt är bra med dig vännen! <3
mylifeinthestates.blogg.se

2012-09-11 @ 14:58:33





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0