mylifeinthestates -

Gästlistan är gjord!

Nu i dagarna har jag jobbat mycket med gästlistan inför bröllopet, vilket faktiskt har varit svårare än vad jag trodde. Det är svårt att veta vart man ska dra gränsen någonstans, alla fall med vänner och bekanta i Usa eftersom dem redan är på plats och har närmare än vänner och bekanta i Sverige.
Tanken i början, för 1 år sedan när Quincy och jag bestämt att vi skulle gifta oss, var att det bara skulle vara han och jag och två vittnen. Min barndomsvän Sanna som jag träffade i Göteborg när jag kom hem från Usa, sa att hon och hennes kompis Malin skulle vilja åka till New York, och jag såg genast de två bästa vittnena jag kunde tänka mig! Så roligt tänkte jag! (Dock hade vi inte släppt nyheten till familj ännu, så vi visste inte riktigt hur de skulle känna över att inte få vara med.)
 
Quincy och jag längtade efter ett vardags liv tillsammans, och inte ett bröllop. Vi ville prioritera lägenhet/bil/försäkring/utbildning före ett stort bröllop, och därför tänkte vi inte så mycket på det, utan mer på att göra det så litet som möjligt, och sedan gifta oss igen med alla nära och kära några år senare. Och det är väl egentligen tanken än idag, för det är otroligt många släktingar och vänner i Sverige som jag skulle önska kunde vara en del av min stora dag, men som alltså inte kommer vara det eftersom vi håller det "litet".
 
I alla fall, planerna delades med av, och självklart ville familj vara på plats. Mamma och pappa bestämde sig ganska snart för att åka över. Quincys familj blev så klart jätte glada över att vi gjorde en lite större grej av det. Min farmor bestämde sig att hon ville med - Sista chansen för henne att se New York sa hon. Kul! Självklart måste Quincys mormor och morfar bjudas in. Och mina... Och respektive till mina föräldrar såklart. Och deras barn. Och Quincys fastrar/farbröder. Och mina.. och kusiner. Och nära vänner till familjen. Och hans band. Och föräldrarna till dem. Och andra nära personer som Quincy jobbar med. Och viktigast av allt, våra närmsta vänner i Usa och Sverige. Och min värdfamilj.. och Quincys gamla Nanny. Ja, att bjuda dem allra närmsta var såklart ett måste! Vi vill ju att alla ska vara med att fira vår kärlek och början på vårt liv tillsammans.. Som vi har längtat!
 
Idag blev jag äntligen klar med listan och skickade i väg den till Debbie och Chris för att ta en titt. Några namn var glömde från hans sida och var tvugna att lägga tills - vilket såklart går jätte bra! Alla närmsta är såklart bjudna!

Vårt bröllop har gått från 2 vittnen till 8 familjemedlemar till 80 gäster.

Oj, hur gick det här till? Dock kan vi fortfarande inte sätta ett datum eftersom vi fortfarande inte vet när mina visum papper är klara och jag får åka över. Tanken var att vi skulle gifta oss i mitten av November, men sedan insåg vi att jag inte skulle hinna i tid till mitt egna bröllop. Så nu inväntar vi mer svar innan vi sätter nästa datum.





Kommentarer
Postat av: Jasmin

Det låter mycket spännande med alla planer och händelser :) Det kommer att gå bra till slut med alla papper och du kommer att få vara med om dagen vi alla längtar till hehe :)

2012-09-05 @ 23:36:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0