mylifeinthestates -

Januari bröllopet = inställt!

Mycket har hänt sedan jag skrev sist.. Bara några dagar efter att bröllopsklänningen var inköpt, ställde vi in vårt januari bröllop på the Saint. Det var inget lätt beslut, och det kändes otroligt ledsamt men idag känns det absolut som det rätta beslutet för oss. Anledningen till detta var att vår älskade advokat, som glömt att berätta för oss att det tar 4 månader för mig att få ett green card efter att vi gift oss. Utan greencard kan jag inte jobba, skaffa lägenhet i mitt namn, ta körkort m.m och jag kan inte heller lämna landet utan att riskera att inte bli insläppt igen.
 
Kort och gott sa han att vi borde skriva under papperna och gifta oss så fort jag kommer över, så vi kan börja processen att fixa ett green card. Efter denna nyheten, såg vi längre ingen anledning till ett kallt januari bröllop då ingen av oss drömt om det. (eller Quincy skulle nog älska ett vinterbröllop om det var höga berg och snowboard inblandat, men det var ju aldrig tanken i vårt läge, haha.)
 
Så vårt lilla "mini" bröllop i januari, har nu förvandlants till vårt one and only drömbröllop i mitten av maj istället! Nu håller vi inte tillbaka på någonting utan ser fram emot att fira vår kärlek och vårt liv tillsammans med familj, släkt och vänner i strålande solsken i New Jersey i maj nästa år! (med min och Quincys otur kommer det säkert att regna, men vi har redan accepterat den tanken, haha)

 
 
Quincy åkte hem för en vecka sedan, nu längtar vi tills vi får återförens
i New Jersey för första gången på 11 månader! Spännade!
 





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0