mylifeinthestates -

Nu närmar vi oss...

Tanken om att blogga om alla förberedelser för Usa var god, dock... så är det inte så mycket förberedelser utan mer en enda stor väntan och ovishet, och det är ju inte så roligt att skriva om! Men även om jag inte vet mycket mer nu än vad jag gjorde när jag slutade blogga, så har vi kommit mycket närmare till det vi tror ska bli min avresetid.

Under dessa två månader har hoppet släckts - då vi ett tag trodde att pappers arbetet kunde ta 10-12 månader, men också kommit tillbaka då siffrorna ändrades till usprungsdatum igen. Quincy och jag har tillgång till en sida där det står vilket av de 4:a olika stadierna vi befinner oss på. Vi har fortfarande inte kommit längre än steg 2, vilket tydligen är det som tar flera månader, men det är skönt att själva kunna kolla upp statusen och inte ha vår advokat Daniel att göra det. På en annan sida kan vi även se om kontoret i Vermont där våra papper är, håller sina mål. Deras mål är att det inte ska ta längre än 5 månader, och förtillfället håller dem det. Vi väntar på en ny uppdatering i dagarna, men som sagt, som det ser ut nu är våra papper klara i mitten av Juli. Efter det ska dem vidare till ännu ett ställe, för att godkännas, men i slutet av Augusti/början av September hoppas vi på att allt ska vara klart för mig att resa.  Och det mina vänner..... är snart!


Det skålar vi för :) Bilden är från vår resa till Tallinn i april






Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0