mylifeinthestates -

Kommentarer jag stöter på om min flytt..

När jag berättar för folk att jag ska flytta till Usa så möts man av många olika reaktioner... Det här är de vanligaste!

Jag; Ja, jag flyttar till Usa nu i Augusti ungefär, det känns jätte spännade :)
Den andra; Jaha, då kanske man ser dig i Svenska hollywood fruar om några år då! Hahaha.


Oj så kul! Jag vet aldrig vad jag ska svara när någon säger det. Ibland säger jag, Ja, hahaha, vem vet! Ibland blir det; Nja, jag skulle inte tro det va. Hmm.. Jag vet inte hur jag ska ta den kommentaren, för förlåt, alla i svenska hollywoodfruar är väldigt olika mig, och verkar ganska dumma, så jag har väldigt svårt att se mig själv som en i den guppen, men tydligen så kan väldigt många andra se mig där? Vilket gör mig lite fundersam. Haha.

Något annat som händer ganska ofta är att folk inte fattar att man verkligen ska flytta. Så här lät det på banken:

Bankman; Vi har en försäkring som du borde ha, den är jätte bra.
Jag; Ja, asså jag flyttar till Usa till hösten så det känns inte så aktuellt.
Bankman; Ja, men den här har jätte bra reseförsäkring så det passar nog dig perfekt.
Jag; Ja, det låter ju bra, men asså... jag flyttar. Permanent.
Bankman; Jaha, men du kan teckna denna nu och vara försäkrade under tiden du inte bor i Sverige.
Jag; Jag kommer säga upp mitt bankkonto i Augusti. Tyvärr.
Bankman; Jaha, asså du flyttar "flyttar"?


Sa jag inte det hela tiden? Detta har hänt många gånger. Flyttar man utomlands, så tar folk för givet att man flytar hem också. Och visst är det säkert många som gör det. Och visst kan jag bli en av dem. Men det finns ingen plan på det, men någonstans tänker alla att det finns en plan på hemresa, för vem flyttar från trygga sverige?

Andra vanliga reaktioner är: Hur mår din mamma? Vad då, för evigt eller?

Jag är okej med alla frågor om det, alla funderinga som folk har... MEN snälla skippa Hollywood fruar kommenteren för jag tycker det är så sjukt tråkig och jag känner mig dumförklarad av människor som knappt känner mig, haha!


Mina framtida vänner och kollegor?






Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0